Helgen och permission

Måndag idag. Haft en helt okej helg. I lördags fick jag äntligen se min lilla mikaela efter flera veckors längtan! Vi åt sjukbullar och drack mjölk, pratade och kollade på andra avenyn. Sedan åkte jag hem åt middag med mamma malte och bästaste hunden boss. självklart blev det massa gos med honom. Jag vill ha honom hos mig hela tiden. Han är min prins! sedan blev det till att åka tillbaka till avdelningen. Kollade på Körslaget på tv. Grymt bra program måste jag erkänna!
Söndag, vaknade med en dunrande huvudvärk. skulle igentligen åkt hem på permission men jag mådde inte så bra så jag blev kvar på avdelningen i sjukhusbyxor och mys tröja läste min bok "vissa föddes perfekta och andra som jag" nästan hela dagen. Drack kaffe och åt två glassar. fy mig! känns inte bra.
Men denna veckan blir det utskrivning tror jag. Och så blir det väl en del praktik. Ska börja med samtal två gånger i veckan också. De känns ok.
I eftermiddag ska jag åka och sola med älskade Maria! försöka bli lite brun iaf :)

Nu ska jag snart gå upp och dricka kaffe och kanske ta en cigg?!

Måste bara få säga. Zara jag saknar dig så grymt mycket! kaffe och cigg i solen snart, hoppas jag!

-Hur mår du T?
-Jodå, begochdalbana är väl alltid kul?!
Eller är det bara lisebergs begochdahlbanor som är roliga?
---------------------------
L- Den där tröjan skrämmer mig, Therese.
Jag- denna? Varför?
L- Ja, det är den där 8 propavan tröjan.
----------------------

gasch nu fick jag ångest också. skynda skynda upp.
gå snabbt.
kolla inte för mycket i dom svarta fönstrena. dom avslöjar hur tjock du är. Okej är du redo?
Inte kolla i de svarta fönstrena.
Gå snabbt.
Yes, jag är redo!
-------------------------------------------
13.34
ätit lunch för en stund sedan. känner mig tjock!
Var och lånade en bok precis. har iof läst den innan men kommer inte ihåg så mycket så jag hade lust att läsa om den "Zebraflickan" av Sofia Åkerman. Den rekomenderar jag starkt!

Blir nog kvar på avdelningen inatt. Och imorgon blir det fortsatt letning av pratik.
Kvällen kommer jag nog spendera i dag rummet i soffan med vetekudden, te, filt och min bok. Och själklart ska jag kolla på andra avenyn klockan åtta! I Love!

Härligt är underbart idag. Blå himmel och solen lyser. Idag blir det användning av skinn jacka och mina nya pumps(som jag älskar så grymt mycket). Hoppas även på att jag och maria sätter oss på ett fik med uteservering med en go cappucino eller något liknande. Hade varit super mys!
Nej nu ska jag läsa, läsa, läsa!

Ha en bra dag friska folket!

Dagens Ängel: Maria. För att hon är en helt underbar person och hon får mig alltid att le!
Dagens efterlängtade person: Det får bli två stycken, Zara och Emma! För att jag har inte sett Emma på över ett halvår? och jag saknar hennes fina leende.
Zara för att hon gör mig happy!

Kommentarer
Postat av: em

saknarey!

2008-04-08 @ 13:09:25
URL: http://aorta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0