Mentalsjukhus nästa?

INgen övningskörning. De var visst inte förens nästa vecka.
Blir nog fika med elah snart iallafall :)

Jag har normala vänner. Fick detta smset i morse av R. Haha han är rolig han.

"Under ett besök på ett mantalsjukhus frågade jag psykiatriöverläkaren hur man kan avgöra huruvida en patient borde institutionaliseras eller inte.

-Jo. sade direktören, Vi fyller ett badkar med vatten.
Sedan erbjuder vi patienten en tesked, en tekopp och en hink, att tömma badkaret med.

-Jag förstår. sa jag, en normal person skulle användahinken för för att den är större än teskeden och koppen!

-Nej, svarade direktören, en normal person skulle dra ur proppen - Önskar du en sängplats närmast fönstret?

Tänker du skicka detta vidare,
eller vill du ha sängen bredvid min?"

Vad skulle ni välja? hink, tesked eller tekopp?
Eller hade ni varit "normal" och kommit på att de finns en propp?
Jag hade valt en tesked och hink. Tesked för att jag älskar teskedar och hink för att de inte ska gå allt för sakta att tömma badkaret :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0