14 Juni

Gårdagen var en bra dag. Fika med Malin hela eftermiddagen inne i stan. Riktigt mysigt!<3
Sedan åkte jag direkt hem till Elin som fyllde 18! Grattis!!
Sedan blev det utgång! Tack tjejer!

Idag har jag, jonna och hennes tjejkompis varit och kollat på G som hade Capoeira uppvising.
Dom är så himla duktiga. Man får en energi kick av att kolla på de!
För er som inte vet vad Capoeira är så är det en afro-brasiliansk konstform som kombinerar stridstekniker med estetiska element som akrobatik och musik.
Här ser ni hur det går till =)
http://www.youtube.com/watch?v=DdZXp0Tq6Jk



Krossar tårar
och dricker skållhett
te för att smälta
ångestklumpen i halsen

Men det fungerar inte och jag
skriker med huvudet i kudden och
duschar alldeles för varmt
för att spola bort smutsen som alltid
suttit fast innanför huden

River ut blad
ur den svarta boken
som jag fick för att kunna
dela mina minnen
men som bara påminner om
hon som försvann

Bilder som spelas
upp om och om igen
en svartvit film som
går på repeat i mitt inre
röster luktar
händer

som jag inte klarar att placera men vet att de var där de inte hörde hemma.

/Ur boken: 14 år till salu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0