Stress.

Det är svårt när man vill vara alla till lags. Ingen får bli ledsen, ingen får bli besviken. Ständig stress av pressen. Så trött att jag hade kunnat sova i flera dagar. Nej de hade jag inte alls kunnat. Allt tänkande på vad som måste och vad som ska göras hindrar mig från att sova.
Måste vara tillräckligt bra, helst bäst. Måste göra de bästa arbeterna i skolan, måste få de bästa resultatetproven.
Igentligen är de ingen som har dessa kraven på mig att jag ska orka vara alla till lags, orka vara social, orka vara bra i skolan osv. Utan dessa krav kommer ifrån mig. Jag pressar mig själv till denna stress. Igentligen omedvetet fast endå så medvetet.
Allt för att få lite lugn och ro inom mig. Det är precis vad de handlar om, att hitta ett lugn och duga för mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0